Dag 2 op zoek naar een nieuwe plek..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lizan en Femke - WaarBenJij.nu Dag 2 op zoek naar een nieuwe plek..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lizan en Femke - WaarBenJij.nu

Dag 2 op zoek naar een nieuwe plek.....

Door: Femke en Lizan

Blijf op de hoogte en volg Lizan en Femke

15 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Vanmorgen vroeg wakker want we kunnen nog niet zo goed tegen de hitte!! En de muggenbulten waren voor Femke ook niet echt bevordelijk voor de goede nachtrust. Ze heeft er namelijk al 12!! Dus we zijn om 07.00 uur op pad gegaan. Vol goede moed op weg naar ons huisje waar we vanaf 1maart in zouden gaan.
Dus wij met de 'bus' (een minibusje waar je met 8 personen in kan) op weg naar Otrabanda. Eenmaal aangekomen wilden we naar de school lopen maar dat bleek een beetje ver weg om te voet te doen. Dus dat hebben we maar niet gedaan en hebben maar een rondje gelopen door Punda.
Vervolgens zijn we naar de straat gelopen waar het huis staat want daar hadden we een afspraak met de eigenares. Die kwam uiteindelijk na een uur want ze hebben hier allemaal genoeg tijd!!!
Toen ze er eenmaal was hebben we een rondleiding gekregen door het lege huis want het moest nog ingericht worden maar dat zou dan gebeuren voor 1 maart.
Toen we vertelden waar we stage gingen lopen schrok ze zich een hoedje. Want dat was ver weg van het huis. We zouden dan iedere morgen heel vroeg weg moeten gaan om op tijd op stage te zijn.
Maar ze had nog wel een andere optie voor ons namelijk in het studentenhuis waar ze zelf ook bij woont. Dit huis ligt erg dichtbij stage en bij het strand ideaal dus!! We kunnen hier vanaf 19 februari in en dat gaan we ook doen dus vanaf volgende week dinsdag zitten we daar en hoeven we niet meer weg!!
Verder hebben we vanmiddag (want ja het was inmiddels alweer middag eerder dat we terug waren) nog even in de zon gezeten en met het thuisfront gecommuniceerd. Lekker spagetti gegeten, met de buurjongen een rondje over het eiland gereden, boodschappen gedaan en we gaan zo omkleden en stappen. Kijken hoe het uitgaansleven hier is!! Dit horen jullie morgen!!

Liefs Femke en Lizan

• 15 Februari 2008 - 06:30

Kim:

Heeey dushi's:P,

Wat fijn dat jullie een apartement hebben gevonden wat dichterbij de school ligt.. dat is iig fijn!:D
    Maar ik vind t wel een heeeeeeeeeeeel eng beest op die foto zegg.. iewl!!!:( Die zou ik toch niet graag tegen willen komen!:P
    Maar ik ga nu naar school.. En jullie liggen nog te slapen.. (heeel raar idee)

Kusjesss Kimm..

• 15 Februari 2008 - 07:19

Marlies:

Hey schatjes,
    Wat een schattige, mooie beestjes op curacao!!!;) Goed dat jullie besloten hebben om in dat studentenhuis te gaan, fijn dat daar nog plek was!! Veel plezier vanavond, ben benieuwd!
    Dikke kus Marlies
    p.s. Neem aan dat je je weer beter voelt Lizan als je uitgaat, haha!

• 15 Februari 2008 - 09:23

Linda:

Heey Lizan en Femke!

Echt kei leuk om te lezen dat jullie het nu al naar jullie zin hebben! ok, op een paar kleine tegenslagen na dan ;)

Wel fijn dat jullie iets beters hebben gevonden en zo te lezen is het van alle kanten beter dan het eerste plan. Lekker dicht bij stage, strand en er eerder in kunnen! Beter kun je het niet hebben!

Het stappen zou vast en zeker leuk zijn geweest gisteren!

Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Mijn verhalen duren namelijk nog wel even :) 9 april vliegen wij pas richting Zuid-Afrika! Maar ik krijg er steeds meer zin in :D

Heel veel plezier met zijn twee!

xx Linda

• 15 Februari 2008 - 11:42

Henny En Bertus:

Hallo meiden,

Fijn dat jullie een ander onderkomen hebben gevonden, een geruststelling voor het thuisfront.Ben benieuwd hoe het stappen is bevalllen.We lezen het wel.

Dikke knuffel voor allebei.

• 15 Februari 2008 - 12:13

Sjef En Helga:

Hallo Meiden,

Geweldig wat een ervaring Leuk om te lezen en zo te weten wat ons kleine nichtje en haar vriendinnetje allemaal beleefd.
    Fijn dat jullie een nieuw onderkomen hebben.zitten de kroegen ook dichtbij?

Heel veel plezier en succes?

Groetjes Sjef en Helga
    xxx

• 15 Februari 2008 - 13:57

Dory:

hallo femfke en lizan
    het appartement ziet er mooi uit maar als het zover weg van de stage is dan is het wel beter dat je in het studenten huis terecht kunt hoe is het stappen gegaan en ik hoor het wel weer
    groetjes dory ,fred

• 15 Februari 2008 - 16:27

Miinouckk.:

Hee Lizan.

Alles goed in Curaçao? Hier in Nederland wel!:D Gister was het de laatste dag van de cito. Het ging echt super. Was niet moeilyk. Vandaag minilessen op OBC Bemmel gehad. Was echt zo cool. Zo'n leuke school;) Was eerst aan het twyfelen tussen Lorentz & Bemmel. Maar ik ga toch voor Bemmel. Er gaan ook veel kinderen uit myn klas daar naartoe.

Njaa. Ik ga weer.

Veel plezier verder en stuur nog wel un berichtje:D

xx Minouck.

• 15 Februari 2008 - 18:24

Twan Hof:

hallo Femke en Lizan,
    Hoe gaat het in curacao?vinden jullie het leuk?Femke, wat is jou lievelingsdier.Nog heel veel plezier.

• 15 Februari 2008 - 18:47

Janneke:

Heey Femke!
    Gaaf dat je op Curacao bent!
    en mooie foto's!
    Hoe lang blijf je nog?
    Heeeeel veel plezier nog!
    xxx